free site maker

Жири

Такмичења харфе
„Меморијал Милица Барић“

2024. година:

- Милена Станишић, председник жирија
- Горана Ћургус 
- Ивана Пејоска 
- Ленка Петровић 
- Катарина Станковић, секретар жирија


Милена Станишић је редовни професор на Факултету музичке уметности у Београду. Преко петнаест година била је запослена као соло харфисткиња оркестра Народног позоришта у Београду. Такође је била стални или повремени сарадник свих оркестара у земљи, као и неколико оркестара у региону. 

Станишић је завршила основне и магистарске студије на Факултету музичке уметности у Београду у класи проф. Милице Барић. У периоду 1995-1997 усавршавала се код проф. Френка Стернфелда у Манчестеру (Royal Northern College of Music). 2016. године успешно је одбранила Докторски уметнички пројекат под менторством редовног професора Љиљане Несторовске на ФМУ у Београду. 

Редовно наступа као солиста и камерни музичар. Издвајају се солистички реситали на Фестивалима харфе у Београду и Рио де Жанеиру, концерти на фестивалу „Северна лира“ у Маријиснки театру у Санкт Петербургу, наступи на Светским конгресима харфе у Женеви, Ванкуверу, Сиднеју и Хонг Конгу, као и неколико светских премијера, односно првих извођења у Србији концерата за харфу соло, дуо, или квартет харфи уз пратњу оркестра. Као члан дуа „Флорал“ (са флаутисткињом Станом Крстајић) објавила је три компакт диска са музиком за флауту и харфу. 

Добитник је прве специјалне награда на такмичењу Петар Коњовић у Београду (1994), освојила је прво место на такмичењу Млади музичар године у Великој Британији (1997). Добитник је Октобарске награде града Београда за стваралаштво младих (1994) и Награде града Београда - деспот Стефан Лазаревић за 2020. годину. Снимци са њених концерата редовно се емитују на РТС Дигиталу и Радио Београду. Један је од оснивача Међународног фестивала харфе у Београду (2002). Већ неколико година је председник Удружења харфиста и пријатеља харфе Србије. 

Горана Ћургус је студирала харфу на Факултету музичке уметности у Београду, где је дипломирала и магистрирала у класи проф. Милице Барић. Већ 20 година је харфисткиња Опере Народног позоришта. Дуги низ година је била стални сарадник Београдске филхармоније, Војвођанског симфонијског оркестра, Симфонијског оркестра РТС и других реномираних оркестара.

Освајала је прве и специјалне награде на републичким и савезним такмичењима, међународном такмичењу „Петар Коњовић“. Награду „Златни Анђео“ за најбољег младог музичара у Србији добила је 1994. године. Била је члан музичко-концептуалне групе „Secondhanders“ са којом је учествовала у пројектима: Представа за музику (2009), Нежно,нежно, нежније (2011), 6 (не тако) лаких комада (2012), Иритације (2013) и Три(п)биина (2014).

Изузетно је посвећена камерној музици. Са харфисткињом Београдске филхармоније, Миланом Зарић, премијерно је извела 2015. године композицију Карлхајнца Штокхаузена за две вокализурајуће харфисткиње „Радост“. Са флаутисткињом Вањом Ђорђевић је премијерно извела Сонату за флауту и харфу Ивана Јевтића, 2017. године. Са обоистом Бориславом Чичовачким је премијерно извела и снимила Сонату за обоу и харфу Петра Стојановића, у организацији Одбора за заштиту српске музичке баштине САНУ. У оквиру пројеката Одбора, учествовала је у и извођењу и снимању музике Јосипа Славенског, Александра Обрадовића и Лудмиле Фрајт. Као члан дуа Едит (са виолинисткињом Едит Македонском) издала је два ЦД за издавачку кућу „Lilac Edition“ - Инспирације за виолину и харфу и „Rhapsody of sound“.

Од 2015. до 2021. године била је члан ауторског тима Музичко оперско театарске организације МОТО. Од 2022. године члан је Уметничког одбора Међународног фестивала 'Исидора Жебељан'. 

Ивана Пејоска је завршила Музичку школу “Мокрањац” у Београду, одсек- харфа. Дипломирала је 2001. године на Факултету музичке уметности у Београду, а магистарске студије завршава 2009. године на истом Факултету, у класи редовне професорке мр Љиљане Несторовске. 

Већ 20 година се бави педагошким радом, почевши у Музичкој школи „Јован Бандур“ у Панчеву, а настављајући свој рад и посвећеност младим талентима у Музичкој школи „Станковић“ у Београду, где предаје харфу и руководилац је стручног већа за хармонске инструменте. 

Иако је својим концертним наступима обогатила музичку сцену наше земље како солистичким тако и камерним наступима у свим значајнијим салама, то није једино чему је посвећена. Као члан Удружења харфиста Србије и Управног одбора овог удружења, Удружења музичких педагога Србије и Удружења музичких уметника Србије, ангажована је у организацији фестивала, концерата и такмичења. Често је позивана да буде члан жирија на домаћим и међународним такмичењима. 

Поред многобројних наступа и награда које је освојила као извођач на такмичењима, треба истаћи њен педагошки рад који се потврђује кроз дугогодишње резултате. Њени ученици наступају на многобројним свечаним концертима, гостују на радијским и телевизијским емисијама и добитници су високих награда на признатим такмичењима у земљи и иностранству (преко 100 награда на домаћим такмичењима, и преко 20 награда на међународним такмичењима у Италији, Русији, Словенији и Француској). Њена ученица је и добитница Светосавске награде коју додељује Министарство образовања, а која је први пут отишла у руке једној харфисткињи, што је велики успех и за музичку школу „Станковић“ која је два пута проглашавана за најбољу школу харфе у Србији. 

Ленка Петровић је рођена 1995. године у Београду, а почела је да учи да свира харфу када је имала осам година. Дипломирала је харфу на Академији уметности у Новом Саду у класи професорке Сташе Мирковић Грујић 2017. године. Завршила је мастер студије на Џулијарду 2019. године у класи Ненси Ален. Ленка је почасни члан Удружења харфиста и пријатеља харфе Србије, а од марта 2024. предаје на Академији уметности у Новом Саду.

Ленка је освојила прву награду на престижном 20. Међународном такмичењу харфиста у Израелу 2018. године и први је добитник ове награде из Србије. На истом такмичењу је освојила и награду Ирина Кагановски за најбољу изведбу композиције Влтава Беџиха Сметане (аранжман за соло харфу: Хануш Трнечек). Од 2019. године Ленка је соло харфисткиња симфонијског оркестра „Concerto Budapest“ у Мађарској. 

Поред тога, освојила награде на бројним такмичењима, међу којима се издвајају бронзана медаља и Вили Постма награда за најбољу изведбу композиције Сублимација Џеремаје Сиочија на 10. Међународном такмичењу харфиста у Блумингтону (САД) 2016. године као и прва награда и специјална награде Академије „Harpmasters“ у Швајцарској на 20. Међународном такмичењу Петар Коњовић у Београду 2015. године. Била је стипендисткиња програма „New Horrizons fellowship“ на музичком фестивалу и школи у Аспену (САД) 2017. године, а такође је похађала Међународну летњу академију „Harpmasters“ у Швајцарској 2014. и 2015. године. 

Као страствени солиста, посвећена је извођењу мешавина традиционалног репертоара за харфу и транскрипција дела која нису оригинално писана за харфу, откривајући широке могућности инструмента. Наступала је у Израелу, Кини, Сједињеним Америчким Државама, Русији, Аргентини, Шпанији, Италији, Пољској, Мађарској, Хрватској и Србији а представила се и на Концерту младих талената на Светском конгресу харфе у Хонгконгу 2017. и одсвирала рецитал на Светском конгресу харфе у Кардифу 2022.